Re-post -- LOVE --

Assalamualaikum!

Haa ! tengok tajuk tu , best tak ? Oke , hari ni aku nak citer sikit je kat korang semua apa itu cinta . Kalau orang putih panggil Love . Orang cina panggil 热爱 , india panggil hapaa ? cari sendiri ea , sebab blog aku bukan tempat Google Translate :P . Cinta . Apa tu cinta ? Apa pandangan korang fasal cinta a.k.a love a.k.a 热爱 ? Aku pon taktau , takmautau , taknaktau . Cari kat google dia keluar menatang apa entah ... Jadi , pada hari yang mulia lagi indah ni , aku nak citer kat korang apa maksud cinta tu sebenarnya .




Cinta ialah sesuatu perasaan menyayangi seseorang yang kita suka . suka tu apa pulak ?? cari sendiri :P Lumrah manusia , mahu mencintai dan dicintai . TAPI , ramai yang berpendapat cinta tu sayang kat parents , awek ,bf , n whatsoever . DAN ramai jugak yang kata bila seseorang tu couple , maknanya dia tu cintasayang kat pasangan dia . Korang yakinpasti ka dia tu sebenarbenarnya cintasayang kat pasangan dia ? Tepuk dada tanya hati :D




Aku pelik rh orang zaman sekalangsekarang , bila sukacintasayang ja kat somebody tu mesti mintak couple , tak kisahlah awekbf keliling pinggang pun , mesti mintak jugak .*yang terasa hati , mintak ampun manyakmanyak . Kenapa kita perlu mencintai orang dan kenapa orang perlu mencintai kita ?
  • Alasan 1st : sebab hidup jadi sunyi kalau tadak orang yang kita cintasayang
  • Alasan 2nd : sebab tak best lah tak leh panggil Abgsyg , babyboy n soever
  • Alasan 3rd : kalau cinta kt somebody , tapi tak mintak couple , jadi kerek rh kau
  • Alasan 4rd : sebab nanti orang ingat kita tak cantiklawa n handsomemacho
Korang agak boleh diterima ka semua alasan ni ? tak takut dengan azab yang akan ALLAh bagi nanti kat akhirat ? dah kental sangat rh tu ? Korang jawab sendiri . Tapi bagi aku , aku rasa geligeleman bila couple . Tak senang hidup . Tak percaya ? Ni bila nak topup kat kita , satgi teringat kat orang sana yang dicintai , ada duit ke dak . Lastlast kena topup jugak walaupun duit dalam poket cuma ada RM5 , ya lah ! kalau tak topupkan , satgi nak text camna ???? *uihh , aku memang arif la babbab ni :P

Aku post entry ni bukan untuk sindirsindir korang , tapi pesanan untuk aku , korang dan kitasemua . Aku mintak ampun mintak maaf banyakbanyak sesiapa yang ada rasa meluat dan loya ketika baca entry ny . Baca dan fahami ni betulbetul

"Cinta pada bunga,bunga akan layu,
cinta pada manusia, manusia akan mati,
cinta pada ILAHI,cinta yang ABADI"

tengok ni :) suke aku .




Belajar mencintai ni lebih susah dari Maths tahu ? haha .

Kbai . Asssalamualaikum dan jangan lupa comment ea :))

Comments

Popular posts from this blog

you.

Feelings